fredag den 20. april 2012

Plukveer eller plukkeveer?? Hvad hedder det i grunden?

Jeg begynder at mærke mere og mere til plukveer nu. Men det er ikke så underligt i betragtningen af at jeg er 3. gangs gravid. Men alt efter hvordan han ligger, kan det være mere eller mindre (u)behageligt.
Nogen gange føles det som om han er lavet af Legoklodser og hård og kantet. Andre gange føles det bare som en rund, fast bold.
Men han er sulten lille krabat. Han kræver mad tit og ofte.
Jeg synes jeg er konstant sulten.
Vægten er på vej op ad. Har nu taget i alt 4,5 kg på og det er da helt acceptabelt, men jeg kan mærke at jeg skal passe lidt på. For det er ikke just altid gulerødder og frugt han kræver. Det er lige så ofte chokolade og andet "godt".......
Men i aften tror jeg helt klart at han har lyst til Sushi og chokoladeis ;)

2 kommentarer:

  1. det er meget spændende at fölge dig i dette "projekt". men, sushi, til en gravid!? ja, jeg er godt nok ikke nogen læge, men hvis det var min datter ville hun blive låst inde. tun, hval, sæl og så rå fisk - det spiser man ikke når man er gravid, det er farligt for den lille.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Blessaða Fríða... (Eller hvordan det nu siges :))

    Du har fuldständig ret, men sushifisk har väret frosset ned og udgör derfor inkke nogen risiko. Jeg fravälger tun og andre tungmetal "rige" fisk og spiser rejer, laks og ellers vegetarisk. I Sverige kan man köbe Mamma Sushi, som er specielt til gravide :)

    SvarSlet