søndag den 15. januar 2012

12 + 0

12 + 0 er på mange måder en magisk milepæl.
Man plejer at sige, at klarer man 12 + 0, så er man så godt som i mål.
Risikoen for abort er på nuværende 2 %. Og det er da ganske lavt. Problemet er bare, at min risiko for kromosomfejl er 40%.
Jeg skal til Nakkefoldscanning i morgen, men jeg skal også tage blodprøver i morgen, så jeg får ikke den endelige dom i morgen. Der kan gå 3 dage før jeg ved om jeg skal igennem en moderkageprøve eller ej.
Men jeg gruer lidt for min risikoberegning, min alder taget i betragtning.
Jeg har næsten vænnet mig til tanken om moderkageprøve, men det er ikke op til mig at træffe den endelige beslutning.
Jeg har sagt til fædrene at de har det endelige ord i den sag. Jeg har allerede sagt ja til at lægge krop til at føde deres barn, med alt hvad det indebærer. De har til gengæld lagt meget op til mig, eftersom "du ved bedst". Men jeg vil ikke have det endelig ord og dermed også ansvar, hvis der skulle være noget galt med deres barn. Og det forstår de heldigvis også godt.

De kan desværre ikke være med. De er rejst på en længe planlagt tur. De skal flyve i 10 timer. Jeg har sagt til dem, lidt for sjov og lidt for alvor, at de burde flyve i separate fly.

Men indtil den endelige dom, kan jeg nyde dette billede af en sprælsk lille loppe...
Den er 12 + 0, men det ved den ikke. Den har hele tiden været lidt forud for sin alder og den måler nu 64 mm og det svarer til 12 + 4!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar