tirsdag den 17. januar 2012

På et hængende hår.

Min veninde, der scanner, arbejder på det sygehus, hvor jeg skal nakkefoldscannes.
Hun var der, da min doubeltest kom fra katastrofe konsultationen i lægehuset.
Hun så med det samme, at blodprøven ikke svarede til virkeligheden. Ifølge den, så var min HCG så lav at jeg klinisk ikke skulle være gravid.
Jeg stoler ikke på den inkompetente læge, der ikke kunne finde ud af at bestille blodprøverne på computeren, men måtte gå ud til sygeplejersken, for at få hjælp. Min frygt er, at de har fået blandet blodprøverne med en andens.
Nu er jeg så heldig at jeg har veninden, som opdagede det. Men hvad med den anden person, hvis blodprøver mine blev blandet med. Hvad skulle den person tjekkes for? Jeg håber bare at det ikke var noget livstruende.
Jeg fik i hvertfald taget ny blodprøve. Og heldigvis for det.
I følge den gamle blodprøve var min risiko 1:7
I følge den nye blodprøve er risikoen 1:700
Der er fandens til forskel.
I stedet for at skulle have lavet en moderkageprøve med risiko for abort af et højst sandsynligt sundt og raskt barn, kan jeg fortsætte med de sædvanlige undersøgelser, der tilbydes sunde og raske gravide med friske børn i maven.
På den ene side er jeg lettet, på den anden side er jeg rasende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar