tirsdag den 19. juli 2011

Sommerferie og Harry Potter

Jeg har endelig sommerferie og har fået de 2 store drenge tilbage fra deres sommerferie hos deres far.

Vi har tilbragt 2 regnfulde og kedelige sommerdage indendørs, hvor vi har afholdt Harry Potter Marathon.
Vi har set samtlige Harry Potter film og afsluttede så i aften med at se den allersidste film i biografen.
Det var med blandede følelser.

Vi har aldrig været fanatiske Harry Potter fans, men jeg er dybt fascineret af J.K.Rowlings fantastiske fortæller evner og drengene har altid været glade for historien.
Jeg læste de første Harry Potter bøger højt for drengene, mens de stadig var forholdsvis små og gad høre godnathistorier. Nu er de så store at de læser dem selv.

Så for mig var det ikke bare et farvel til Harry Potter og hans venner, men det var også en slags afsked til mine små drenges barndom, nu hvor de er teenager og næsten teenager. Et farvel til en ven, der er vokset op samtidig med mine drenge og som ikke er et barn længere. Og det fik mig næsten til at tude. Mine små drenge, der er ved at blive store og skal ud i den virkelige verden og slås deres kampe mod ondskab og dumheder. Endda uden tryllestave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar