tirsdag den 6. december 2011

Rugemor

Igår aftes havde jeg besøg af min skønne veninde. Vi har kendt hinanden siden studietiden. Siden starten af 90'erne. Det er længe!
Vi kender hinandens styrker og svagheder. Vi har leet og tudet sammen og alt der imellem. Jeg har fortalt hende om mine planer for et stykke tid siden efter aborten. Men igår fik hun hele historien. Om aborten og den nuværende graviditet. Og hun var helt oppe og køre. Hun synes at det er fantastisk. Og det er det jo også.
Og problemknuser som hun er, begyndte hun straks at bore i, hvordan jeg skal sige det til omgivelserne og hvor meget jeg skal fortælle.
Der kommer til at blive en officiel overfladisk version, som er at jeg skal have et delebarn med et svensk bøssepar og barnet skal bo hos dem.
De som er tæt på mig, får selvfølgelig den ucensurerede version. At jeg er rugemor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar