søndag den 22. juli 2012

Liggende transport

Intet nyt fra østfronten.

Har mange plukveer, der kan mærkes mere og mere og enkelte er også kraftigere end plukveer, men det bliver ikke til mere end det.

Var på det sidste jordemoderbesøg hos den svenske jordemoder i fredags. Han vokser fint, men hovedet står højt og der er ingen tegn på at han er ved at trænge ned i bækkenet.
Det vil sige, at hvis vandet går, så skal jeg lægge mig ned og ringe ind på fødegangen. Så arrangerer de liggende transport med ambulancen. Det skulle da lige passe at jeg skal være dramaqueen her på mine gamle dage ;)
I Danmark har man afskaffet liggende transport ved vandafgang og højtstående hoved, så jeg håber at mine hinder holder til jeg kommer tilbage til DK.

Vi rejser i øvrigt tilbage til DK på onsdag. Så er det slut med ferie/ventetid i Sverige.
Jeg har dansk termin på onsdag og min veninde, der er jordemoder, har lovet at hjælpe mig med at provokere fødslen i gang på torsdag. Fædrene kommer med til DK på onsdag, så de slipper for at skulle vente flere dage i DK, hvis barnet har tænkt sig at følge min familietradition med at gå over tiden.

Nu må han gerne komme ud. Jeg har virkelig haft det skønt og ukompliceret i hele graviditeten, men nu er hans spark ubehageligt voldsomme og jeg får ondt i hofterne om natten, når jeg ligger for længe og tungt på siden. Mit bækken begynder også at knage i sammenføjningerne, men i betragtningen af at der kun er en halv uge tilbage, så kan jeg knap nå at klage......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar