mandag den 13. august 2012

Hormoner og synsforstyrrelser..

Jeg har opdaget en lidt urovækkende "ting".

Mit syn har ændret sig, siden jeg fødte.

Jeg har altid haft fantastisk syn. Kan se skarpt lang og nær. (Selvom jeg synes at nærhedsgrænsen har rykket sig 10 cm ud fra min næse, men det er mere alderen.)

Nu har jeg problemer med at stille om, når jeg læser noget tæt på og skal se noget længere væk og omvendt. Det kan være når jeg sidder i sofaen og læser og så kigger op og ser på tv'et. Så er tv'et sløret og texten dobbelt.... Som regel bliver det bedre, men det tager lidt tid for øjnene at omstille sig. Og nogen gange bliver det ikke skarpere......

Jeg kan ikke huske at jeg har oplevet det før efter de andre fødsler. Måske er det også noget aldersbetinget...
Føj... Kan ikke lide at hændelser og tilstande er aldersberoende. Det synes jeg at jeg er for ung til.
Måske skulle jeg spørge en optiker...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar