onsdag den 22. august 2012

Nutidens unge.

I dag kom min ældste søn hjem fra skole og fortalte stolt, at de havde talt om vores familie i klassen.
Det kom sig af at de var i gang med at læse en bog om en pige, der bliver forelsket i en anden pige, og derfor er nødt til at spørge sig selv, om hun er homoseksuel.
Dette ledte så til en diskussion om homoseksualitet og pludselig er der en der siger, hey - er din mor ikke homoseksuel?
Så fortalte han hele klassen om sin familie. Om sin homoseksuelle onkel og hans mand og fælles barn, sin lesbiske mor og  hendes kæreste og deres dreng, som drengene betragter som "en slags lillebror", moderens kærestes 2 homoseksuelle brødre og deres kærester og det bøssepar, som hans lesbiske mor er rugemor for.

Det skal lige siges at der er mange nye børn i klassen pga. skolesammenlægning og generel om rokering, så en del af hans klassekamerater kendte ikke til hans historie.

Jeg spurgte ham om det var underligt at blive spurgt ind til det og tale om det, men det syntes han ikke.
Jeg tror tværtimod at han nød lidt opmærksomheden og det var helt tydeligt at han var stolt over at være "anderledes".

Men hvor er det fedt at de kan sidde så naturligt og snakke om det i klassen. At klassen kan rumme min lidt "nørdede" søn og hans anderledes familie..........

2 kommentarer:

  1. Hej surrogatmamma. Jeg synes det er flot af dig, vi er selv et par som søger en rugemor pga jeg ikke kan blive gravid, mit underliv fungere ikke desværre og det gør enorm ondt, når man virkelig gerne vil have en lille. Jeg synes det er stort af dig og alle andre som har valgt at være rugemor for par som ikke selv kan. Et stort tak til dig og andre rugemødre. Vi håber stadig på at vi finde en som vil være rugemor.

    SvarSlet
  2. Hej surrogatmamma. Jeg synes det er stort af dig. Jeg ville ønske at der var flere rugemødre i danmark og det var lidt nemmere. Vi er et par som selv har forsøgt at blive gravid og det har desværre vist sig at jeg ikke kan blive gravid og det gør ondt når man gerne vil have en lille. Så et kæmpe stort TAK til dig og andre rugemødre, I gør par som os lykkelige, vi håber stadig på at vi en dag få lov til at få lille.
    Tak og du har helt sikkert gjort en mega forskel for det par.
    KH Dorthe

    SvarSlet