lørdag den 30. april 2011

Cyklus, ægløsningstest og frugtbarhed.

Jeg er nu officielt medlem af testernes club.

Det er kvinder, der forsøger at identificere deres ægløsningstidspunkt for derved at kunne planlægge insemineringstidspunktet..

Jeg har en cyklus på 29-30 dage. D.v.s. at jeg formentlig skulle have ægløsning på 15.-16.dagen i cyklusen. Og det stemmer meget fint overens med sidste måned.

Fertilitetsmoniteren er indstillet til i den første cyklus man anvender den, at identificere og beregne ens cyklus. D.v.s. at man skal starte med at teste allerede på dag 6 og derefter dagligt indtil ægløsningen indtræffer.
Næste måned indstilles den så automatisk til at man skal starte med at teste alt efter cykluslængden og tidligere ægløsningstidspunkter.
Det er da smart.

Denne måned er det kun "for sjov", men næste måned er det for alvor og det føles lidt underligt. Tænk hvis monitoren "dumper" mig?
Den angiver frugtbarheden på en skala, der fastsættes ud fra hormonindholdet i ens morgen urin. Tænk hvis mine hormoner ikke er "gode nok"?
Jeg er jo trods alt ved at være en gammel høne.......

1 kommentar:

  1. tänkte bara skriva att jag tycker du är generös och modig som gör detta för en annan familj!

    kraft och kärlek till dig!

    SvarSlet