mandag den 16. maj 2011

Hysterisk 40 årig hos lægen.

I fredags fik jeg lusket mig til at få taget en hCG, selvom det var aldeles for tidligt. Men jeg tænkte at det kunne da være liiidt sjovt, hvis den kunne vise bare en lille bitte begyndende stigning. Fik svar allerede efter 4 timer og den var selvf. negativ. Værdien var <1 og det er bestemt ikke meget. Jeg tænkte at nåja, det er da mere end 0, men fik så at vide, at den aldrig viser mindre end <1. Så der kunne lige så godt stå 0.
Men jeg var nede ved min egen læge i morges og fik taget en ny.

Lægesekretæren, som jeg talte med i fredags spurgte, om det var efter aftale med lægen - og dertil måtte jeg jo så sige nej.
Hun spurgte mig hvorfor jeg så skulle have den taget (hun vidste ikke at jeg allerede havde fået taget en).
Jeg sagde at det var fordi at jeg var 40 og måske/måske ikke gravid.
Den åd hun uden at spørge mere til det. Så kan man tænke lidt mere over det......

Jeg fik den så taget tidligt i morges og fik at vide at jeg kunne ringe om en uge og få svar..........
EN UGE?? Nærmest råbte jeg målløs.....

De bliver da analyserede på 4 timer - max.... Så selvom den skal sendes til et eksternt laboratorie, så burde der være svar allerede næste dag...

Hun rødmede helt og sagde at det vidste hun helt ærligt ikke så meget om, hun var ikke laborant.

Jeg fik helt ondt af hende. Først havde hun ikke helt styr på proceduren og analysen  og så blev hun nærmest overfaldet af en hysterisk fyrreårig måske/måske ikke gravid... :-)

Men til mit forsvar skal lige siges, at jeg faktisk havde en kanelstang med til hende, fordi hun pressede mig ind fra morgenstunden, selvom der egentlig ikke var nogen tider ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar